2022-07-01

Flat förstärker teamet genom rekrytering av Investment Manager

Flat Capital förstärker teamet genom rekrytering av Antonio Melani som Investment Manager. Rollen innefattar att identifiera och analysera investeringsmöjligheter samt utveckla verksamheten, jämte VD Hanna Wachtmeister. Antonio kommer närmast från nordiska private equity-aktören Areim, där han var Investment Analyst och arbetade med fastighetstransaktioner för Areims fonder. Antonio blir Flat Capitals andra heltidsanställda och tillträder tjänsten i augusti.

“Utöver sin redan imponerande arbetserfarenhet inom finans har Antonio även en gedigen akademisk resumé och är en fena på kalkylblad. Hans brinnande intresse för entreprenörskap och mod att tänka utanför boxen är precis det som behövs i en slimmad och agil organisation som Flat.” säger Hanna Wachtmeister, VD på Flat.

”Det känns fantastiskt roligt att få möjlighet att tillsammans med Hanna bygga vidare på ett så unikt bolag som Flat. Det som lockade mig med Flat är idén att ge småsparare exponering till svåråtkomliga och framstående bolag. Det ska bli otroligt spännande att träffa världens vassaste entreprenörer och varje dag ta del av intressanta idéer.” säger Antonio Melani.